Hoe kan ik mijn LHV- en/of NHG-nummer vinden?
Jouw lidmaatschapsnummer wordt in elke LHV- en NHG-mailing vermeld. Je vindt het nummer aan de bovenzijde of onderzijde van een nieuwsbrief. Heb je geen nieuwsbrief bij de hand, dan kun je jouw lidmaatschapsnummer hier opvragen.
Ik wil een account aanmaken, op welk e-mailadres ontvang ik mijn verificatie mail?
Als je een account aanmaakt, vult je je lidmaatschapsnummer in van het NHG of de LHV. Er wordt vervolgens een e-mail gestuurd naar het e-mailadres dat bekend is in de ledenadministratie. Heb je geen toegang (meer) tot dit e-mailadres, neem dan contact op met helpdesk@haweb.nl, dan helpen wij je verder.
Mijn e-mailadres wordt niet herkend. Wat moet ik nu doen?
Probeer je in te loggen, maar wordt je e-mailadres, waarmee je voorheen inlogde, niet herkend? Stuur dan een e-mail naar helpdesk@haweb.nl met naam, geboortedatum en lidmaatschapsnummer (indien paraat).
Waar vind ik hulp over het gebruiken van HAweb?
Heb je een vraag over het gebruik van HAweb? In de HAweb-groep Over HAweb vind je hulp en tips. Je kunt ook zelf een vraag stellen en kijken welke vragen medegebruikers hebben.
Zoek in het ‘Alle groepen’-overzicht naar Over HAweb en vraag toegang.
Ik heb problemen met inloggen
Heb je problemen met inloggen na bijvoorbeeld het wijzigen van het wachtwoord of doordat er meerdere gebruikers inloggen op dezelfde computer, dan adviseren wij je de cookies en tijdelijke gegevens die al op de computer zijn opgeslagen te verwijderen. Ook zou je via een incognito-tabblad kunnen inloggen of gebruik kunnen maken van een andere browser zoals Chrome, Firefox, Microsoft Edge of Safari.
Ik heb meerdere accounts, wat nu?
Soms heb je meerdere accounts. Dat kan voorkomen als je via een groepsmanager een gastaccount heeft gekregen, maar ook beschikt over een LHV/NHG-account. Het is niet toegestaan en ook niet handig om met verschillende accounts actief te zijn, neem in dit geval contact op met de helpdesk. Zij voegen de accounts voor je samen.
Ik ben lid van NHG of LHV, maar heb geen toegang tot het Ledenforum
Waarschijnlijk maak je gebruik van een gastaccount. Neem contact op met de helpdesk.
Hoe ga ik naar VisitatieOnline?
Aanmelden voor het visitatieprogramma gaat via www.mijnvisitatie.nl. Na verwerking van jouw aanmelding ontvang je een e-mail van Bureau Visitatie Huisartsen dat de toegang geregeld is. Via jouw HAweb-inlog kun je naar de besloten HAweb groep Visitatie.
Hier kun je via het blok ‘Snel toegang’ klikken op Visitatie Online.
Wat is tweefactor authenticatie?
Tweefactor authenticatie (2FA) is een extra veilige manier van inloggen, om te voorkomen dat kwaadwillenden toegang krijgen tot jouw accounts of gegevens. Tweefactor authenticatie gebruikt twee verschillende middelen (factoren) om in te loggen. Iets dat jij weet (het wachtwoord) en iets dat je bezit. Als je tweefactor authenticatie activeert op het HAweb-account, ontvang je tijdens het inloggen een e-mail met een verificatiecode om in te loggen. Als alternatief voor e-mail kun je ook kiezen voor een authenticator app.
Is tweefactor authenticatie verplicht?
Je kunt er zelf voor kiezen of je tweefactor authenticatie instelt voor het HAweb-account. Vooralsnog is het niet verplicht. Op termijn zal het waarschijnlijk verplicht worden om met tweefactor authenticatie in te loggen op applicaties die privacy-gevoelige informatie bevatten, zoals Mijn LHV.
Hoe kan ik 2FA instellen voor mijn HAweb-account?
Log in op jouw HAweb-account en ga naar de pagina Account beheren. Daar kun je onderaan Tweefactor authenticatie instellen en als je wilt een authenticator app activeren.
Hoe kom ik aan een authenticator app?
Een authenticatie-app toont elke 30 seconden een nieuwe toegangscode, die je invult na het inloggen met uw wachtwoord. Het HAweb-account is getest met Google Authenticator, Microsoft Authenticator en Authy. Deze apps zijn gratis te installeren op je telefoon en werken op Android en iPhone (iOS).